Kill automatische herstart na updates van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Iedereen, (ook ik) heeft het misschien wel eens gehad, dataverlies na een automatische herstart van Windows na een update.

Heel belangrijk om updates van de besturing / Windows op automatisch te zetten, maar na het installeren moet u meestal herstarten. Op zich niet erg, omdat je een keuze krijgt om dit uit te stellen. Veel mensen stellen dit uit, omdat men net met een belangrijk document bezig is of met een andere belangrijke handeling op de pc.

Mij is het een keer overkomen dat ik met een foto bezig was om deze te herstellen en Windows de melding gaf na een update, te rebooten. Ik wilde de foto eerst afmaken en koos voor uitstellen. Ik was bijna klaar toen de vrouw mij riep voor een kopje koffie en toevallig kwamen de buren even langs waardoor alles wat uitliep.
Ik was het rebooten helemaal vergeten en toen ik uiteindelijk weer achter de pc ging zitten was hij automatisch herstart en al mijn werk was weg en moest helemaal opnieuw beginnen met de foto.

Daarom deze oplossing om het automatisch herstarten te blokken na een Windows Update:

Wanneer de reminder voor het opstarten verschijnt, gaat u linksonder naar Start tik dan cmd in het zoekveld, maar druk niet op Enter. Rechtsklik op het gevonden bestand cmd.exe en kies voor Als administrator uitvoeren. In het venster dat verschijnt, typt u sc stop wuauserv. Dit zal het proces van het geforceerd opstarten (alleen voor deze keer) stopzetten. Zorg dan wel dat opnieuw opstart nadat u klaar bent met uw werk.

kill_auto_opstart.png
 
opmerking :
met deze opdrachtregel ga je dus ook de automatische update dienst die je terug vind in de lijst bij services uitzetten ....
niet echt aanbevolen !!!
beter zouw het zijn dat je de instellingen van de update's zo in stelt dat ze mogen gedownload worden maar dat jij beslist welke en wanneer deze zich mogen installeren ....zo hou je er een betere controlle over ...althans mijn gedacht .
 
Klopt, maar de automatische update dienst heb je op dat moment niet meer nodig.
Windows Update op dat moment heeft z'n werk gedaan en heeft alle updates geinstalleerd. Daarna Kill je voor 1 keer het automatisch rebooten zodat je je werk kunt afmaken zonder gegevens verlies.

Als je klaar bent moet je natuurlijk wel rebooten en staat alles weer zoals het hoort.
 
ben je daar zeker van dat de update dienst zichzelf terug herstart !!!
in princiepe zouw het zo moeten zijn daar deze op automatisch staat ingesteld...echter weet jij ook dat windows zo zijn kuren heeft ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan