Windows 10 kan niks verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi allemaal , heb zelf een pc samen gesteld , 2 HDD van 1 TB wstern digitals en 1 xSSD van 250GB , nu blijkt dat beide HDD's 730gb en 350gb vrij hebben , maar kan niks van SSD overzetten , zoals muziek , films etc , heb een externe schijf aan gekoppeld maar krijg zelfde melding , onvoldoende schijf ruimte , zelfs al is het maar 1 film naar een HDD met 700Gb vrij , denk dat het de SSD is die me de stang op jaagt ,maar geen idee wat , PC specs , win 10 legitiem , asrock extreem MB , 2x RX 290 , 16GB geil dragons , mvg en bedankt
 

Bijlagen

  • pffffffffffffff.PNG
    pffffffffffffff.PNG
    197.2 KB · Weergaven: 194
aangezien je SSD geen ruimte meer vrij heeft (globaal moet er minstens 5% vrij blijven ) kan er géén bewerking meer gebeuren ...
jij dient deze SSD extern te benaderen wil je ruimte gaan vrij maken ..
met extern benaderen wil ik zeggen dat je niet vanaf deze SSD mag opstarten ... je start bijvoorbeeld nu wel op via een redo opstart schijf en zodoende kun je dan de SSD als ook de HDD's benaderen om ruimte te maken op deze SSD
 
Laatst bewerkt:
ik spreek niet over formateren ..als jij ga formateren dan maak je de gehele SSD leeg en dien je Windows opnieuw te installeren...
* haal de iso binnen van redo en maak je een opstartbare usb stick aan of een cd en start daarvan op ..

***of je zou eens kunnen proberen met de eerste 5 mappen te verwijderen zodat je minstens een 15gb vrije ruimte heb ..
240402
 
hartelijk dank ; eerste 4 verwijderd naar prullemand en gelukt
fijn dat het zo wel gelukt is ...
jij gebruikt volgens ik zo kan zien ook een payserver wel waarom laat jij al deze downloads dan niet rechtstreeks naar de G wegschrijven !
gebruik je Spotnet dan kun je dit ook aangeven .. bij bewerken >downloadmap en vervolgens selecteer je de G schijf
 
Nog een tip, eigenlijk 2 stuks.
1) Verplaats al je persoonlijke mappen naar jou HDD
240410

Zoals je kunt zien is de map Documenten bij mij al verplaatst naar G:
Vergeet bij het verplaatsen niet op Ok te klikken als hij vraagt of je de bestanden wilt verplaatsen.

2) Gebruik b.v. Gparted of een andere schijf manager om ten miste 10 GB vrij te maken op C:
Die vrije ruimte is nodig om trim echt goed te laten werken.

Succes.

Dit is mijn C: Schijf en D: met de data van gebruiker 1

240411


Doordat er meerdere gebruikers op zitten heb ik C: wat groter gemaakt.
Normaal is 70 GB meer dan voldoende voor de systeem schijf.

P.S. Voor veel programma's hoef je dan niet de HDD als opslag aan te wijzen,
daar ze vanzelf naar de in Windows ingestelde mappen gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan