Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik kom er vandaag achter dat ik op mijn iPad een map Personen heb bij mijn afbeeldingen die ik per direct weg wil hebben. Zal wel tijdens de nieuwste update zijn gebeurd ?

Ook Apple begint dus net als Microsoft mij dingen op te dringen die ik niet wil.

Google levert mij het volgende: Personen en gezichten beheren in iOS 10 foto's - appletips
Grappig om hier ook de reacties te lezen van anderen die dit niet willen.

Mijn vraag is: Hoe krijg ik die meuk uitgezet of liever nog, verwijderd ?

Dit zijn de dingen die mij mateloos irriteren:

Handmatig een gezicht toekennen of verwijderen

Het is momenteel niet mogelijk om handmatig een gezicht toe te kennen aan Personen. Je kunt dus niet zelf bepalen wie er op een foto staat door middel van een tag. Ook kun je gevonden personen niet verwijderen, je kunt deze in principe alleen maar verbergen.

Resultaat is dus een album met gezichten die ik niet wil hebben. Van ooit eens een mailtje met bijlage bijvoorbeeld. Een foto met iemand die ik niet ken en niet te verwijderen is , staat nu in een album. Mailtje wil ik niet weggooien, daar staat nog belangrijke info.
Nou zit ik dus met een album met bijna duizend gezichten die ik niet ken.

Ook op een vakantie foto waar toevallig een voorbijganger op staat, heb ik nu z'n gezicht in mijn album staan.


Zoiets wil toch niemand lijkt mij. Mensen mensen bij Apple, denk toch eerst eens goed na, het was goed.
 
Bummer Lana, zou ik ook niet willen.

Is toch niet toegelaten in Belgie en/of EU?
Een verloren rechtszaak voor Facebook is slecht nieuws voor iedereen die aan gezichtsherkenning werkt
"In een groot deel van Europa en ook in Canada is de feature van Facebook overigens al verboden op basis van de privacy."

Dit nieuwe snufje mag niet in Europa: Facebook scant foto's in je gsm om ze naar je vrienden te sturen
Allemaal klacht indienen bij privacycomissie ;-) .

Ben wel benieuwd hoeveel extra opslagruimte dit gebruikt?
 
Ik vind alle toevoegingen, veranderingen of vernieuwingen prima, begrijp mij niet verkeerd.
Maar laat mij zelf de keuze of ik iets wil of niet. Stond nergens te lezen wat de veranderingen waren na de software update. Kreeg alleen een melding dat er een update beschikbaar was. Heb nog gezocht op internet wat dit allemaal teweeg zou brengen. Niets gevonden of gelezen over een gezichten map.
Maar dan nog, er zullen in de update ook wel goede dingen gezeten hebben die ik wel wil zoals misschien beveiliging.
Geen mogelijkheid dus om wel te updaten maar dan zonder gezichten map.

Een hele slechte zaak vind ik zoiets en een waardeloze toevoeging.

Prima, een map met al die gezichten als ik het uit kan zetten of verwijderen. Laat iedereen die dit wel leuk vind er dan blij mee zijn. Als ik er maar geen last van heb.

Het ontbreekt mij helaas de tijd om hier tegen juridische stappen te gaan organiseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan