Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik ben nu 1 week bezig met een imac en was 9 jaar een windows gebruiker. Nu ik heb nog windows 7 pc staan er laptop met vista maar interesse is er niet meer naar windows. Nu waarom denk je ?
Mac ben je vlug mee weg zeker als je deze website bezoekt macmanieren dan weet je onmiddellijk meer hoe mac werkt.
De meeste software dat ik op windows gebruikte heb ik nu ook op mac. En moet ik niet zo installeren zoals op windows, bij windows als je iets installeer ga de software zich over tussen nestelen zo als register.

Nadeel vind ik toetsenbord waar ik vroeger veel ctrl + v en ctrl + c gebruikte om copy pas te doen.
Ook gebruik ik firefox en vind ik beter dat safari je hebt er meer mogelijkheden mee met werkbalk.
Ook bezoeken van een website gaat heel vlugger. Je heb geen antivirus nog en zeker niets voor spyware wat anders je systeem vertraagd.

Laat ook jullie er ervaringen hier weten over wat je vind van mac computer. En waarom trouw blijft bij windows.
 
Laatst bewerkt:
Ik deel jouw ervaring , in minder dan geen tijd ben je er mee vertrouwd ,hij loopt vrijwel nooit vast,je kan zelfs 5 filmen
op hetzelfde tijdstip afspelen ,hij doet het zonder moeite,een aanrader zeker zijn meerprijs waard, alhoewel de imac niet zo
duur is vind ik
 
Ik heb reeds vanaf 2004 een Apple en ik kan u verzekeren bij mij komen er geen vensters meer om in te gooien ik blijf bij Mac en Linux .Voor wie een een budget - Mac wenst moet even hier gaan kijken --> Welkom op de site van Tweedehands Mac ... .Ik heb daar al 2 Imac's gekocht reeds 5 jaar geleden en mijn Bondi-blue-ken werkt nog steeds en dit zelfs op OS10.3.9 .
 
Ik had in 1989 mijn eerste mac. En LT
Was een beeldscherm met een mac er in. De verre voorloper van de iMac.
Windows bestond toen nog niet.

Ik ben altijd een Mac blijven gebruiken naast de dos en windows besturingen, al moet ik zeggen dat ik er momenteel niet zo erg veel meer mee doe.
 
Mijn eerste "computer" een MPF3 was gebaseerd op "Apple". Heb daar veel plezier aan beleefd. Maar toen was er nog weinig of geen echte programma's.
Heb er hele mooie uren aan beleefd. Toen de eerste Windows versie's op de markt kwamen ben ik overgestapt.
Ik weet heel goed dat als ik overstap er in korte tijd weg mee kan. Maar....... Mijn kinderen en kleinkinderen hebben allemaal Windows. Als er iets misgaat, weten ze de weg. Die gebruiken ze ook. Dus als ik niet bijblijf, kan ik hen ook minder helpen.
Blijf dus liever bij hetgeen ik ken en weet. Zie niet in waarom ik nu de overstap nog zou moeten maken.
En ik heb ook alles wat ik wil en waar ik van hou.
 
MBPro terug in mijn bezit , eindelijk terug op een normale manier op het internet geraken YES
 
Mijn eerste "computer" een MPF3 was gebaseerd op "Apple". Heb daar veel plezier aan beleefd. Maar toen was er nog weinig of geen echte programma's.
Heb er hele mooie uren aan beleefd. Toen de eerste Windows versie's op de markt kwamen ben ik overgestapt.
Ik weet heel goed dat als ik overstap er in korte tijd weg mee kan. Maar....... Mijn kinderen en kleinkinderen hebben allemaal Windows. Als er iets misgaat, weten ze de weg. Die gebruiken ze ook. Dus als ik niet bijblijf, kan ik hen ook minder helpen.
Blijf dus liever bij hetgeen ik ken en weet. Zie niet in waarom ik nu de overstap nog zou moeten maken.
En ik heb ook alles wat ik wil en waar ik van hou.

Kan je gelijk in geven Mik maar bij zelfde blijven is stil staan mijn mening hee, daarom heb ik mij mac gekocht en wil deze ook verkennen,
 
Kan je gelijk in geven Mik maar bij zelfde blijven is stil staan mijn mening hee, daarom heb ik mij mac gekocht en wil deze ook verkennen,

Ik ben 63 en het stilstaan is voor mij perfect. Maar ik begrijp tenvolle wat je bedoeld hoor. Ikzelf heb ook op alle manieren films gemaakt indertijd. De goesting hiervoor is zogoed als voorbij. Er is niet zoveel nieuws meer om te filmen. Komt nog bij dat al die cassettes staan te verkommeren. Ze worden niet meer bekeken.
Er is op vandaag zoveel te beleven dat we niet meer weten wanneer alles te doen.
Wacht maar tot ge zelf op pensioen bent...... Maar dan gaat alles ook weer veel vlugger. De tijd vliegt. De ene dag ziet ge Uw kinderen opgroeien en de volgende dag zijn er Uw kleinkinderen die volwassen worden.
 
Ik ben 63 en het stilstaan is voor mij perfect. Maar ik begrijp tenvolle wat je bedoeld hoor. Ikzelf heb ook op alle manieren films gemaakt indertijd. De goesting hiervoor is zogoed als voorbij. Er is niet zoveel nieuws meer om te filmen. Komt nog bij dat al die cassettes staan te verkommeren. Ze worden niet meer bekeken.
Er is op vandaag zoveel te beleven dat we niet meer weten wanneer alles te doen.
Wacht maar tot ge zelf op pensioen bent...... Maar dan gaat alles ook weer veel vlugger. De tijd vliegt. De ene dag ziet ge Uw kinderen opgroeien en de volgende dag zijn er Uw kleinkinderen die volwassen worden.

Versta je helemaal ik moet me maar in uw plaats stellen, denk wel dat je al wel veel vroeger met pc bezig was dan ik want van dos ken ik niets?

Zo (slim) ben ik nu ook niet hoor :p
 
Versta je helemaal ik moet me maar in uw plaats stellen, denk wel dat je al wel veel vroeger met pc bezig was dan ik want van dos ken ik niets?

Zo (slim) ben ik nu ook niet hoor :p

Wat is slim? Als je mijn ouderdom hebt, (vind het zelf niet oud hoor) zal je ook veel zaken gezien hebben die "de jeugd" dan nog niet kent en dat waarschijnlijk nooit zal kennen. Maar elk zijn tijd. Maar ook voor mensen zoals ik is het raadzaam zoveel mogelijk bij te blijven. Want je weet nooit wat je vergeet hé.
 
Ik vind dat hier veel wijze raad wordt geschreven,ik kom hier van tijd tot tijd nog eens terug ,want je bent nooit te oud om nog
wat te leren,dag beste vrienden
 
ik heb eindelijk ook een overstap gemaakt van die windhoos naar Mac...:yahoo:
ik had et helemaal gehad mee die windhoos..--g
ik hem nu een imac 27inch 16gb/ 1TB hdd met een 512mb beeldkaart.
in een woord .. geweldig zoals dat werkt. en lekker snel.
ik heb er wel Mackeeper opgezet, maar das voor extra veiligheid...
een nadeel is wel.. ze kosten dan ook heel wat, maar de programmas zijn weer goedkoop,en
installeren gaat vlug en makkelijk....
dus heb jet het er voor over!!! stap over op Mac.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat hier veel wijze raad wordt geschreven,ik kom hier van tijd tot tijd nog eens terug ,want je bent nooit te oud om nog
wat te leren,dag beste vrienden

Wijze raad komt voort van je eigen fouten die je zelf hebt moeten corrigeren. Als de fout groot genoeg was, vergeet je ze nooit meer.
Wie geen fouten maakt doet meestal niets is een hele grote waarheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan