Pc Hp Prodesk 400G6 naar Win 11

Op deze desktop met gebruikersnaam en paswoord (die ik niet ken) wil ik Windows opnieuw installeren, stick met Ventoy erin waarop Windows 10 staat erin, selecteer de stick bij boot maar krijg melding "Security Violation" vind niks terug in bios. Wat doen, bios op Default zetten en opnieuw proberen, of naar fabrieksinstelling zetten. Bedoeling is op deze pc Win 11 te installeren.

Oplossing
U moet de sleutel inschrijven voor het Secure Boot-systeem.

hier een filmpje ervan:

U moet de sleutel inschrijven voor het Secure Boot-systeem.

hier een filmpje ervan:

Oplossing
Bij de juiste versie zou het niet uitmaken.
toch wel als de MOK van Ventoy niet aanvaard is door je machine KAN je NIET Booten vanaf de stick! éénmaal aanvaard, dan maak het niets meer uit.
einde discussie .... anders krijg ik terug PhilipV op mijn kap! lees es de gepost uitvoerige manual.

@The End ... hoeft het gezegd dat die sneren zonder enige aanleiding en verband mij de strot uitkomen ! Aangezien jij het nodig vind hier publiekelijk een hetze te voeren louter omdat je soms op de gebruiksregels moet worden gewezen reageer ik ook publiekelijk. Terwijl we normaal zo iets onderling aankaarten.

Dit staat o.a. ook in die regels :

1742573827629.png

Laat het aub. zo vér niet komen ... je bijdragen zijn erg waardevol en geapprecieerd : je balsturigheid iets minder .... ;)

Heb inderdaad die melding gekregen zoals het filmpje van The End, lange pier zei dat het niks uitmaakte, had de laatste versie van ventoy dus dat was het probleem niet en toch kreeg ik die melding. Ondertussen heb ik kunnen booten vanaf usb stick, secure boot uitgezet.

Voor een originele W11 heb je wel secure boot nodig en je kunt toch gewoon de installatie bestanden op een stick zetten zonder Ventoy te gebruiken?
Je dient wel de USB stick te kiezen waar UEFI bij staat, meestal worden er 2 uitvoeringen getoond in het bootmenu.

Misschien kan de TS best eens een duidelijk antwoord geven over de exacte specs van zijn PC want :

"De HP ProDesk 400 G6-serie is ontworpen om te voldoen aan de systeemvereisten voor Windows 11. Deze serie biedt configuraties met processors zoals de Intel Core i5-9500 en i5-10500T, die voldoen aan de vereiste van een 1 GHz of snellere processor met twee of meer kernen op een compatibele 64-bits processor. Bovendien beschikken deze modellen over minimaal 8 GB RAM, wat voldoet aan de minimale vereiste van 4 GB. Ze zijn ook uitgerust met een 256 GB SSD, wat ruimschoots voldoet aan de minimale opslagvereiste van 64 GB.

Daarnaast ondersteunen deze modellen functies zoals UEFI en Secure Boot, en bevatten ze een Trusted Platform Module (TPM) versie 2.0, wat essentieel is voor Windows 11. HP raadt Windows 11 Pro aan voor zakelijke gebruikers en biedt gratis upgrades naar Windows 11 voor in aanmerking komende apparaten.

Het is echter belangrijk om te controleren of uw specifieke configuratie voldoet aan alle minimale hardwarevereisten voor Windows 11. HP adviseert om de PC Health Check-tool van Microsoft te gebruiken om te bepalen of uw computer in aanmerking komt voor de upgrade.

Samengevat, de HP ProDesk 400 G6-serie is ontworpen om te voldoen aan de eisen voor Windows 11, maar het is aan te raden om uw specifieke systeem te controleren met de PC Health Check-tool om zeker te zijn van compatibiliteit."

Dat zou kunnen verklaren waarom TS een Ventoy-omweg gebruikt...

Is een HP prodesk 400G6 SFF, deze desktop had een sticker met win 10 pro, maar kon niet aanmelden door gevraagd paswoord dat ik niet kende, vandaar eerst opgestart met ventoy waar Hirens boot op staat, dus er achter gekomen dat daar reeds een win11 opstaat, maar wil schone installatie doen, ga dus een win 11 stick aanmaken en daar mee booten en een clean install doen.

Terug
Bovenaan