Windows 11 herstelpunten

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
geachte,

Is het normaal als je een programma installeert en je besluit het toch niet te houden,
en ik wou een systeemherstel doen (gisteren stonden er nog 6 in, eentje die ik 's avonds nog zelf had gemaakt, doe ik regelmatig zelf)
dat die allemaal verdwenen waren.
Ik had wel juist een windows update gedaan, maar alles was weg.

Is er een manier om verwijderde systeemherstelpunten terug te vinden op je AIO,

En nog iets; is
1714765898672.png
belangrijk om op je pc te hebben

alvast bedankt,maar ik moet er al terug af, het is te lastig

thanks
 
De meeste mensen hebben de neiging om het beleid in te stellen op onbeperkt/ Undefined, waardoor u elk PowerShell-script kunt uitvoeren. Maar een betere optie is om het RemoteSigned-beleid te gebruiken. Op deze manier kunt u alle lokaal geschreven scripts uitvoeren, maar moet u eerst alle gedownloade scripts deblokkeren. De extra afhandeling voorkomt dat gebruikers per ongeluk kwaadaardige PowerShell-scripts downloaden en uitvoeren op hun systeem.
 
staat het als RemoteSigned" kan deze vanaf een externe machine worden uitgevoerd, en moeten worden ondertekend/
Lokale scripts zouden daarna goed moeten werken.
Bij RemoteSigned werken lokaal gemaakte scripts denk sowieso.
Op afstand uitgevoerde of gedownloade scripts moeten dan idd wel digitaal ondertekend zijn.

Als alles Undefined is zijn ze echter ook Restricted en wordt LocalMachine policy automatisch RemoteSigned ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
@mdc1756 Ik denk dat dit element inderdaad boven je niveau spelen betekent ... géén verwijt, ik ken zelf ook niet veel van dit aspect ! Maar vooral : het is ook niet meteen iets om je zorgen over te maken. Leergierigheid siert je, maar soms moet je zo'n zaken gewoon laten voor wat ze zijn...
 
@wivy ben je nu echt zo snel op je teentjes getrapt .. jouw inbreng dat ik verwijderd heb kon aanzet geven tot ...
*verder gaan we het in dit topic er niet meer over hebben .
 
@Qtex : wat me enorm stoort: bericht was anoniem!

einde verhaal
wivy, ik heb al heel veel van je geleerd, krijg soms op mijn medisch werk zo'n opmerkingen, trek het je niet aan, en ik durf te zeggen dat het boven mijn pet gaat
want dan begin ik te zoeken op mijn pc en dan begin ik weer vragen te stellen en zijn we weer voor een aantal dagen vertrokken,
je doet het goed wivy,
neem het van mij aan, niemand doet iets zomaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan