Windows 10 Harde Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo vrienden! Ik heb een probleem, ik heb een harde schijf van 2TB die alleen gebruikt word om bestanden zoals foto's en video's op te slaan. Maar ik kan deze schijf niet meer bereiken !!
Ik kreeg bij het openen van Letter F (name van de schijf) de mededeling dat schijf F niet meer toegankelijk is en de toegang geweigerd is. Ik alles mogelijke geprobeerd, incl. omsteken van de
aansluitingen op het moederbord en virusscanners, maar niets helpt. Ik geraak niet meer aan de bestanden, die op deze schijf staan. Dat uitschakelen van deze schijf gebeurde na een update
van Windows. Misschien is een beveiliging update de boosdoener ???
Voor help nu mijn dank in voorbad, Michel X.
 
Sluit de schijf eens aan op een andere computer. Gaat die daar wel open, dan ligt het aan je computer (hardware of software probleem).
Maar ik acht de kans persoonlijk groter dat je schijf zelf het probleem is. Die dingen gaan gewoonweg vroeg of laat stuk. Ik heb hier ook een paar externe disken van 2TB die ondertussen volledig "op" zijn, en die data ga ik waarschijnlijk ook kwijt zijn. Houd daar altijd rekening mee als die data je lief is...
 
ok opnieuw ga je naar de eigenschappen maar je opent vervolgens de tap beveiliging ..
je ga vervolgens na welke machtigingen er voor de
Geverifieerde gebruikers aanwezig zijn .. hier staat normaal gezien allesbehalve het volledig beheer aan …
Systeem staat alles aan
Administrators
staat alles aangevinkt
Gebruikers staan enkel Lezen en uitvoeren Mapinhoud weergeven en Lezen aan ..
 
Vraag mij af hoe dat zo is gekomen, komt de schijf uit een andere PC?
Lijkt mij sterk dat het door een update is gekomen, zouden er meer mensen er last van hebben gehad.

Idd, de beveiliging veranderen naar iedereen b.v.
 
Ik zou even kijken wat Gparted zegt. (minitool mag ook, maar geeft niet altijd de juiste error).
Dan hoef je hem niet uit te bouwen.
Noot: Had een externe HDD:
Minitool zei "bad disk" maar dat was onzin want in mijn diagnose PC werd hij gezien.
Gparted zei: I/O error en dat was juist, de USB doos was kapot.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan