Google stopt met ondersteuning Android apps op Huawei & Honor toestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Onze bizarre heer Trump heeft zo een sterk vermoeden dat Huawei spionage voert met hun antennes, Smartphones, routers en zo verder wat Huawei op de markt brengt.
Er zijn inderdaad wel al kwaadwillige bestanden in de software gevonden bij Huawei toestellen, maar Huawei zegt dan van niets te weten en dat het hoogstwaarschijnlijk dan ook om bugs in de software gaat en daar ook grondig te werk zal gaan om dit in een volgende update dit weg te werken. Huawei lijkt dus mee te willen werken aan het weg werken van die bugs. Maar Trump wil van geen liefde weten. Hij heeft Huawei op de zwarte lijst gezet in de US. Kort door de bocht betekend dit dat alle Amerikaanse bedrijven geen handel meer mogen voeren met die bedrijven. Dus mag Google geen updates meer uitsturen naar Huawei.
Huawei heeft zonet in een persbericht ten kennen gegeven dat alle op de markt te verkrijgen toestellen hun beveiligingsupdates te blijven garanderen. Wat er met de grote updates moet gebeuren nu is nog niet duidelijk.
Huawei heeft ook door de tekst heen laten uitschijnen dat ze nu nog harder aan hun eigen besturingssysteem zullen werken.
In plaats van éénheid gaat er nu nog meer verzaaidheid komen. Je gaat het besturingssysteem van IOS, Android hebben en dan zullen de Huawei en Honor toestellen niet alleen met een uit eigen huis processor op de markt komen, maar ook met een uit eigen huis besturingssysteem.
Nu niet alleen Huawei is met een eigen besturingssysteem aan het experimenteren , onderandere Samsung is ook bezig met een eigen besturingssysteem.
 
  • Grrr
Waarderingen: Ivan
Ik wil morgen een Huawei telefoon gaan kopen! Even wachten of ander merk kiezen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vorige was ook een Huawei ,en ik had voordurend problemen met bluetooth verbinding , nu een samsung en het probleem is opgelost . Dus voor mij geen Huawei meer .
 
Ik wil morgen een Huawei telefoon gaan kopen! Even wachten of ander merk kiezen ?
Ik zou eerder voor een ander merk kiezen zoals Nokia. Lange updates gegarandeerd of de Moto one vision, Een Google Pixel is ook een goed idee. Maar alle andere toestellen die niet mee doen aan de ONE versie zou ik persoonlijk links laten liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan