geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
Na de installatie van tweede beeldscherm is het geluid weg. Logisch want de nieuwe monitor met HDMI aangesloten heeft geen ingebouwde luidsprekers en het bestaande scherm wel maar die is met een DV-ID kabel aangesloten omdat de computer geen twee HDMI aansluitingen heeft en deze oude kabel geeft geen geluid door.
Heb dan geprobeerd om de geluidsuitgang op de groene Jackplug te zetten om er de externe luidsprekers aan te sluiten maar dat lukt me niet.
Heeft iemand een suggestie?
Grt
Jdr
 
blijkbaar is er duidelijk iets mis in pc2 mogelijk de geluidskaard stuk ..of het zou kunnen dat malware dit veroorzaakt ..
je zou je systeem eens kunnen scannen met de Malwarbytes adwcleaner tenzij je over de Malwarbytes Premium beschikt ...indien zo gebruik je deze laatste .
 
adwcleaner gedraaid en een twintigtal pop-ups verwijdert maar geen audio.
Heb nu nog eens een andere driver(laatste w10 driver) geïnstalleerd maar er gebeurt ook niets. Misschien een geluidskaartje installeren? ook raar dat er geen invoerapparaten worden gedetecteerd.
 
het kan ook zijn dat de aansluiting in je laptop stuk of los gekomen is waardoor deze niet te gebruiken is … ik gok hier op want ik weet het niet meer ...
je heb zo wat alles gedaan of geprobeerd wat diende te gebeuren en nog gaat deze niet ...dan moet er wel iets stuk zijn kan het anders niet verklaren .
 
heb de pc opengemaakt maar moederbord is zonder extra pci slots, dus nieuwe geluidskaart kan ik vergeten. (Microstar international 7502 Fab D)
Misschien een extractor HDMI naar 3.5mm Jack plug. Dan kan ik het NVIDIA apparaat gebruiken en op mijn analoge luidsprekers zetten.
Wat denk je hiervan.
 
van zulke zaken ken ik niets … heb hier wel al laptop's onder handen gekregen maar zal zelf nooit eentje kopen ...vind dit te onhandig ..(persoonlijk mening )
 
Jdr;n238511 zei:
heb de pc opengemaakt maar moederbord is zonder extra pci slots, dus nieuwe geluidskaart kan ik vergeten. (Microstar international 7502 Fab D)

Dat hoeft geen probleem te zijn. Er is ook externe USB interface. Voorbeeld: https://www.bax-shop.nl/externe-audi...-usb-interface

1528199079_MG_0145.jpg


Het kan nog goedkoper, al twijfel ik hier aan de kwaliteit https://www.usbkabelshop.nl/usb-2-0-naar-audio-adapter-5-1
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Halo Qtex en Skippy,
Alle zoekwerk voor niets! Op de achterzijde vd Monitor is een aansluiting voor luidsprekers, had dit niet opgemerkt omdat het een zwarte gekarteld aansluiting is. Dacht dat het een cox aansluiting was. Nee het is een jack plug aansluiting en met de Nvidia geluidsdriver werken mijn luidsprekers perfect.
Toch bedankt om te helpen zoeken naar een oplossing, Nu weten we wel dat de realteck geluidskaart (ingebouwd in moederbord) stuk is.Grt
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan