Windows 7 Geheugen toevoegen of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

secure59

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Kan iemand mij verder helpen.
Mijn zoon is muzikant en heeft steeds problemen met het inladen van vst's.
Hij werkt met Cubase 5 en daar laat hij vst in om verschillend instrumenten te kiezen, dit lukt tot een bepaald geval en dan gaat het mis, hij krijgt de melding : te weinig geheugen.
Er steekt al 16 Gb aan geheugen in, is het raadzaam om er nog 16 Gb bij te steken of niet.
De pc is samen gesteld met een asus moederbord en een i7 processor, een ssd van samsung (500Gb) en nog een HD van 2Terra.
Er staat windows 7 (64 bit) op geïnstalleerd.
De geluidskaart is een externe.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik hoop ook dat ik op de juiste plaats de vraag heb gesteld.

Met vriendelijk groet,

secure59
 
Dat is Skippy zijn gebied denk ik. Ik zou in ieder geval al over schakelen naar Win 10, want volgend jaar is het over met de ondersteuning van Win 7. Maar dit zal het probleem al niet oplossen, dan is er ook nog de vraag of het muziekprogramma Win 10 ondersteunt waarmee je zoon werkt of niet? Dat weet ik ook niet natuurlijk.
 
Zou niet durven beweren dat overschakelen naar Win 10 niet helpt. Vermoed van wel. Maar of de problemen al van de baan zullen zijn is een ander paar mouwen.
En inderdaad, dit is Skippy zijn meug.
 
Uiteraard is geheugen bijplaatsen een goede optie, 16 gig zou onder normale omstandigheden voldoende moeten zijn voor een externe geluidsinterfacekaart zoals bijvoorbeeld een Focusride.
Misschien draaien er veel andere processen op de achtergrond die veel geheugen opslokken ?
Als de pc alleen voor muziekproductie wordt gebruikt en nooit aan internet hangt is bijvoorbeeld een virusscanner overbodig. Ook andere beveiligingsprogramma's zijn dan niet echt nodig. Ik zou dat dan lekker verwijderen om geheugen vrij te maken.

Ligt er ook aan hoeveel en welke vst plugins er geladen moeten worden. Zijn dit er erg veel zou ik zeker geheugen bijplaatsen. Ook zijn er vst plugins die echt veel geheugen vreten.

Kijk ook eens bij Energiebeheer en dan de Geavanceerde instellingen, dan energiebeheer voor de processor. Kijk of de maximale processorstatus op 100% staat.
 
Laatst bewerkt:
SSD plaatsen ... extra geheugen .... bullshit

Wat lult u nou ??
De topics starter zegt dat er een ssd van samsung (500Gb) in de pc aanwezig is.

extra geheugen is enkel goed dat je systeem dat aankan .... en blijf van die fucking 10 af 7 is the best !!!!

Een asus moederbord en een i7 processor met een 64 bits besturing is de info dat de topicstarter geeft.

Lijkt mij dat 16 gig niet het minimale is gezien de informatie over deze systeemconfiguratie. Maar misschien even voor de zekerheid het type moederbord even hier vermelden.
 
Laatst bewerkt:
en blijf van die fucking 10 af 7 is the best !!!!

je weet toch wel dat Windows7 zijn einde nadert en definitief stopgezet word op 14 /01/2020
ok indien je de Windows7 gebruikt zonder dat deze op het internet komt dan kun je die wel blijven gebruiken ..
je vergelijking dat de Windows7 beter is dan de Windows10 is eerder je persoonlijke mening mijn mening is dat de Windows10 vlotter draait dan de Windows7
*de Windows 10 zal echter steeds weer bijgewerkt worden en telkens over gaan naar een volgende versie ..
 
Ik vind als mensen schrijven dat Win 7 beter is als Win 10 niet weten hoe ze met Win 10 om moeten. Dat zijn mensen die blijven hangen, er zijn er wel meer die blijven hangen in Win 7, net als er heel veel zijn blijven hangen toen in der tijd met Win XP. Ik werk met Win 10 met Win 7 heb ik dan problemen. Dus het is maar wat jij verkiest denk ik dan maar. Win 7 is een heel erg goed besturingssysteem, dat is waar, maar Win 10 moet volgens mij zeker niet onderdoen.
 
Windows 7 is vele jaren het beste besturingssysteem van Microsoft geweest.
Het was volgens mij ook beter dan de eerste versies van Windows 10.
Maar als ik W7 moet vergelijken tegenover de vorige en huidige versie van W10, dan wint W10 met verve.
 
@cve gelijk heb je, mensen zijn soms bang om over te schakelen naar een nieuw besturingssysteem zoals van XP naar Windows 7 en verder naar 8 en 10...maar het loont wel degelijk de moeite om de overstap te maken. eventueel er de classicschel opzetten(gratis) zo ziet je opstart er terug uit als windows 7, zonder de tegeltjes... persoonlijk gebruik ik ook de tegeltjes niet omdat ik beter vertrouwd ben met het uitzicht van classic schell.

http://www.classicshell.net/ vroeger (jaaaren geleden!!!!))) was de basic taal standaard dus voor windows!!! daarna moest ik overschakelen op de dos taal ook een hele aanpassing en daarna kwam windows 3.1(denk ik?) op de proppen. dus weeral eens overschakelen.... daarna windows XP, 7, 8 , 8.1 enz enz...;
tja meegaan met de tijd zeker??
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Mijn eerste PC draaide op DOS, ik geloof versie 2.11 en regelmatig ben ik, omdat je door Microsoft omzeggens verplicht wordt, mee over gestapt op een hogere versie. Het zelfde met de Windows versies. Wij stapten telkens mee over en MS zei of dacht "kassa kassa". Maar toegegeven bijna elke hogere versie was beter als de vorige.
Om onze geest wakker te houden gebruikte MS regelmatig andere benamingen voor de zelfde zaken. Bijvoorbeeld nu spreken we over mappen terwijl dat vroeger directoires waren enz.
Maar eens dat je al die veranderingen gewoon waart was er met die nieuwe versies goed te werken. En onze vriend buckpenny zal ook nog wel bijdraaien.

Maar ik ben aan't afdwalen dus stop ik maar.
 
Zouden we nu niet terug on topic gaan? We dwalen af van de vraag van TS. De vraag is of hij meer geheugen moet plaatsen of niet. Hij heeft een I7 PC, welk moederbord is bij mijn weten nog niet gekend, Win 7 16 GB RAM, een SSD van 500 GB ( Samsung), en de PC zegt soms dat hij te weinig geheugen geeft tijdens het draaien van een zwaar muziek programma, die waarschijnlijk enkel gebruikt wordt door muziekkanten.

Ik heb aangegeven dat ik al zou beginnen met gratis over te stappen naar Win 10.
 
De uitspraken van buckpenny raken geen kant. Als je staalharde argumenten hebt om je uitspraken te funderen, laat die dan maar horen. Maar je uitspraken zijn gebaseerd op larie... Dus als je nog eens komt aandraven met zulke onzin, geef dan een correcte ondersteuning ervan.

Betreffende het geheugen probleem met je VST plugins in Cubase. Ik vermoed dat extra geheugen geen oplossing gaat bieden, omdat je mogelijk 32bit applicaties gebruikt.
Bekijk volgende eens aub: https://jstuff.wordpress.com/jbridge/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan