Windows 10 foutmelding bij opslaan in netwerk map vanuit Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bewerk wekelijks behoorlijk wat foto's die op een netwerklocatie , zijnde een andere pc , moeten opgeslagen worden vanuit Photoshop.(2019)
Wanneer ik een foto wil opslaan doe ik dit door in Photoshop te klikken op bestand >opslaan als> in netwerkoverzicht de juiste pc en map te kiezen in het map overzicht in de linkse kolom en dan opslaan.
Ik krijg dan een foutmelding dat ik de juiste machtiging heb om op deze locatie op te slaan en er word voorgesteld om de map afbeeldingen te gebruiken.
Als ik nu ipv rechtstreeks de juiste map te kiezen eerst voor users kies en vervolgens de juiste pc en map lukt het wel om hier op te slaan, terwijl het dezelfde map is.
De bewuste map word gedeeld en bij machtigingen heeft iedereen rechten om te schrijven en aan te passen.
Zie foto's
Waarom kan ik niet direct in die map opslaan?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-04-13 125046.jpg
    Aantekening 2019-04-13 125046.jpg
    58.7 KB · Weergaven: 128
  • Aantekening 2019-04-13 125547.jpg
    Aantekening 2019-04-13 125547.jpg
    65.7 KB · Weergaven: 113
je hebt 2 "shares" gemaakt op die computer. Je hebt het profiel (folder) "User" geshared, en de folder "Documenten". De NTFS rechten staan correct waarschijnlijk, maar de Share rechten gaan bij beiden verschillend zijn. Je hebt de Share user de correcte rechten gegeven, maar de share documenten ga je alleszins geen schrijfrechten gegeven hebben.
Een "Share" is iets zoals een voordeur die bepaald wie er binnen mag en wat die mag doen. Deze zet je bij voorkeur zo ruim mogelijk. Rechten "afnemen" doe je achteraf op NTFS level (file systeem rechten).

Maar, kort door de bocht nu. Pas je "Documents" Share aan met de nodige schrijfrechten als je deze zo wilt benaderen.
 
Het blijkt dat wanner je gewoon uit de linkse kolom een map selecteerd dat dat dus op users is,heb het nu aangepast door eerst via C>gebruikers>gebruikersnaam en dan de juiste map te selecteren.
De bewuste map stond al gedeel, maar heb nu bij geavanceerd delen ook nog eens delen aangevinkt en iedereen volledig beheer gegeven.
Nu gaat het dus wel veel vlugger en heb ik weer wat bijgeleerd.
Hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan