Een "vloedgolf van Chinese elektrische auto's" die momenteel in Noorwegen aan wal gaan - een van de grootste markten voor accu-aangedreven voertuigen in Europa - is een voorbode van de felle concurrentie waaraan de traditionele Europese autofabrikanten zich zullen moeten aanpassen!
Deze waarschuwing komt van de Renault Group-Voorzitter Jean-Dominique Senard en dan nog in een tijd waarin Europese autofabrikanten steeds meer elektrische automodellen moeten lanceren middenin van sterke daling van de verkoop veroorzaakt door het coronavirus. Ze zullen te maken krijgen met hevige concurrentie binnen en buiten Europa. De nieuwe Chinese auto’s zijn goedkoop maar toch betrouwbaar. De vernieuwde Zoë van Renault en de aankomende ID.3 van Volkswagen zitten in dat segment. Maar kunnen ze er tegen op?
Strengere emissievoorschriften in de hele Europese Unie hebben autofabrikanten ertoe gebracht te kiezen voor de overstap naar elektrische aandrijvingen – of, zoniet: voor zware boetes… Om de verkoop van elektrische auto's verder te stimuleren, hebben Frankrijk, Spanje en Duitsland, extra voordelen gecreëerd om elektrische auto's te kopen. België bijna niets… Onze regering heeft andere zorgen, voor zoverre er een regering is…
Dankzij genereuze voordelen is Noorwegen proportioneel de grootste markt voor elektrische auto's in Europa. In het eerste kwartaal daalde de verkoop van elektrische auto's met 12 procent als gevolg van het coronavirus.
Het Britse merk MG Motor, dat nu eigendom is van de Chinese gigant en VW-partner SAIC Motor, heeft de eerste 600 modellen van zijn elektrische SUV ZS in Noorwegen verkocht.
Een hele reeks andere bedrijven uit China bereiden zich voor om dit jaar nog te starten in Noorwegen eerst en daarna in de rest van Europa, volgens de “Norwegian Automobile Association”: Aiways, BYD, Xpeng en het Zweeds-Chinese merk Polestar.
Wordt vervolgt…
WW
Deze waarschuwing komt van de Renault Group-Voorzitter Jean-Dominique Senard en dan nog in een tijd waarin Europese autofabrikanten steeds meer elektrische automodellen moeten lanceren middenin van sterke daling van de verkoop veroorzaakt door het coronavirus. Ze zullen te maken krijgen met hevige concurrentie binnen en buiten Europa. De nieuwe Chinese auto’s zijn goedkoop maar toch betrouwbaar. De vernieuwde Zoë van Renault en de aankomende ID.3 van Volkswagen zitten in dat segment. Maar kunnen ze er tegen op?
Strengere emissievoorschriften in de hele Europese Unie hebben autofabrikanten ertoe gebracht te kiezen voor de overstap naar elektrische aandrijvingen – of, zoniet: voor zware boetes… Om de verkoop van elektrische auto's verder te stimuleren, hebben Frankrijk, Spanje en Duitsland, extra voordelen gecreëerd om elektrische auto's te kopen. België bijna niets… Onze regering heeft andere zorgen, voor zoverre er een regering is…
Dankzij genereuze voordelen is Noorwegen proportioneel de grootste markt voor elektrische auto's in Europa. In het eerste kwartaal daalde de verkoop van elektrische auto's met 12 procent als gevolg van het coronavirus.
Het Britse merk MG Motor, dat nu eigendom is van de Chinese gigant en VW-partner SAIC Motor, heeft de eerste 600 modellen van zijn elektrische SUV ZS in Noorwegen verkocht.
Een hele reeks andere bedrijven uit China bereiden zich voor om dit jaar nog te starten in Noorwegen eerst en daarna in de rest van Europa, volgens de “Norwegian Automobile Association”: Aiways, BYD, Xpeng en het Zweeds-Chinese merk Polestar.
Wordt vervolgt…
WW