DVD copieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil een niet beveiligde dvd met Nederlandse ondertiteling naar de harddisk copieëren maar ik krijg onderstaande melding (zie bijlage). Overigens ben ik ingelogd als administrator. Wat kan de reden hiervan zijn ?
 

Bijlagen

  • photo18326.jpg
    photo18326.jpg
    48.4 KB · Weergaven: 179
rechts klik op de D en kies eigenschappen >beveiliging en kijk na welke bevoegdheden er onder systeem en onder gebruikers/administrators vermeld staan deze zouden het volledig beheer dienen te hebben ..
welk programma gebruik je om deze dvd te kopiëren .
 
je noemt nu toevallig wel de programma's op die ik zelf niet gebruikt of wenst te gebruiken ..
ook al ben je ingelogd als de administrator dan nog kan de trustedinstaller dit beletten .. zoals ik eerder vermelde dien jij de machtiging te krijgen .
 
Op een optisch station hebben standaard rechten volgens mij niet zoveel zin, en zijn dan ook niet zomaar aan te passen voor zover ik weet. CD of DVD hanteert andere security permissions. Je kan een CD/DVD lezen, al dan niet "schrijven" wanneer leeg - afsluiten, ...
Wat wel kan is een Windows policy die bepaalde handelingen beperkt.

https://docs.microsoft.com/en-us/wi...ng-user-permissions-for-media-burning-devices
 
Helaas, ondanks alle tips is het niet gelukt om een dvd naar een usb stick te kopieëren met behoud van de Nederlandse ondertiteling. Ik vind het toch wel frustrerend dat er geen afdoende methode voorhanden is om dit probleem op te lossen
 
je noemde eerder 2 programma's "Pinnacle en Nero " zijn deze up2date of zijn deze eerder verouderde programma's indien zo dan kan het dus zijn dat deze verouderde programma's niet over de voldoende rechten beschikken ..
indien deze dus verouderd zijn dan zouden ze eerder ook in de map VirtualStore vermeld moeten staan
*deze map vind je op de locatie C:\Gebruikers \eigen inlognaam \AppData \Local \VirtualStore
**waarvoor dient deze "VirtualStore" hier worden voornamelijk oudere software geinstalleerd om deze als nog te kunnen gebruiken op de Windows 10 (hier heb ik dan ook het volledig beheer over deze map VirtualStore ).

een andere mogelijkheid is om het gebruikersaccount zelf te voorzien van beheerrechten betreffende de mappen ,bestanden en om registersleutels te wijzigen (pas op bij deze laatste ) ..
daarvoor dien je het Take-Ownership.reg uit te voeren door deze met een dubbel klik toe te voegen aan het register ..
pak deze uit en dubbel klik op deze negeer de waarschwing die je te zien krijgt .
 
Jammer, maar pas nu vermeld je dat het een copy moet zijn naar USB. Als je de betreffende dvd eert door DVDSchrink haalt, haal je meteen ook de beveiliging er uit.
Als je dit gedaan hebt, kan je het zeker omzetten met onderschriften. Wil je niet omzetten, dan vind je de nieuwe copy op de plaats waar het programma je vroeg om op te slaan. Bij mij is dat op de desktop gezet zodat ik het niet terug moet zoeken. Als het gelikt is, dan kan je dit dan heel vlug verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan