Status
Niet open voor verdere reacties.

hajege

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb voor iemand een webpagina gemaakt en hosted bij budgetwebhosting.
Nu is er iemand zonder inspraak die deze naam niks vond en bij one.com een andere domein naam heeft aangevraagd en gekregen.Ik heb dan de oude wegpagina hier en daar aangepast.
Is het mogelijk om die nieuwe domeinaam bij budgetwebhosting te plaatsen en dan van die nieuwe naar de oude te linken, zodat beide domein namen werken en bij one.com op te zeggen?
Ik ben "amateur webbouwer"; heb de online cursus van Ruben Harms gevolgd.Hij gebruikte APtana Studio 3. En heb deze webpagina voor een bekende in elkaar gesleuteld.
Wie kan mij in eenvoudige taal dit uitleggen

Henk
 
Ik snap even niet wat je precies wilt.

Je wilt het ene adres forwarden naar het andere zodat beide adressen blijven bestaan, maar je wilt ook het ene opzeggen. Dus dan is er niets meer te forwarden of door te linken omdat er dan nog maar 1 adres is.

Is het mogelijk om die nieuwe domeinaam bij budgetwebhosting te plaatsen en dan van die nieuwe naar de oude te linken, zodat beide domein namen werken en bij one.com op te zeggen?
 
Ja dat dacht ik. Dat is het probleem. De nieuwe domeinnaam wordt verzorgd bij one.com. Je moet dan voor twee servers betalen. Dat was niet de bedoeling. maar als je dan niet meer betaald bij one.com vervalt toch die domeinaam. Dan kun je hem bij budgetwebhosting onderbrengen tegen registratie kosten?
 
Een domeinnaam en een webhost zijn twee verschillende dingen. Ik ga er van uit dat je het domeinnaam geregistreerd hebt.

Je kunt volgens mij bij ieder webhosting bedrijf het domeinnaam laten forwarden naar de webhost. Je zal hiervoor dan wel het webhostingbedrijf, in dit geval one.com moeten benaderen, zij kunnen dit voor jou doen.

Soms kun je dit ook zelf doen via een redirect, maar dan moet je wel wat kennis hebben en dit in een htaccess doen.
 
Lana bedankt voor de snelle antwoorden. ik weet nu voldoende en zal kijken wat te doen in overleg met persoon die het aangaat.
mvg
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan