Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch eens deel 2 in # 15 eens aandachtig lezen...

Ja ja, heb ik een paar jaar geleden voor het eerst al eens gelezen. We zijn inmiddels 4 jaar verder en de ontwikkelingen staan niet stil.
Ik weet het niet waar we over een paar jaar aangekomen zijn in deze ontwikkelingen, maar ik volg het wel op de voet.
 
Al wat meer modellen om uit te kiezen...

Al wat meer modellen om uit te kiezen...

EV.jpg

Wie niet voor 100% elektrisch wil gaan (foto), kan toch al veel hybrides vinden (zeker twee keer zoveel).
Privé gebruikers zullen wel hun auto aan de stekker hangen wanneer ze kunnen om, zodoende, hun verbruik zeer laag te houden.
Jammer genoeg zijn er nogal wat leasingwagens bij, en omdat de firma toch voor de brandstof betaald rijden ze gewoon altijd door zonder op te laden.

Voor wie kiest voor een hybride zou, volgens mij, toch een 10 tot 16 kW accu moeten hebben.
Met 10 kW doe je toch al 50 km. Het gemiddeld verbruik per dag zal voor veel gezinnen zelden 50 km bedragen.
Wanneer die altijd elektrisch worden gereden, door iedere nacht op te laden, wordt toch veel brandstof bespaard.
Elektriciteit is ook niet gratis, maar met 25 tot 27 eurocent per kW een stuk goedkoper dan benzine-km.

Zelf kom ik met mijn 16,5 kWh accu aan een gemiddeld benzineverbruik van minder dan 1L/100 km.
 
Vroeger waren er beperkingen met de snelheid waaraan een batterij geladen werd, die beperkingen zijn er nog steeds en blijven er ook voor die all solid state accu. Hoe zwaarder de batterij hoe langer de laadtijd.
 
Ik was net een artikel over de prijzen aan een laadpaal aan 't lezen.
Prijs per Kwh tot: € 0,75

Dat zou dus een heel pak duurder uitvallen dan benzine of diesel.
 
Gemiddeld aantal km per dag... wat wilt dat zeggen, hoe ga je dat berekenen.

Iemand die 5 dagen per week (van en naar werk bijvoorbeeld) 50 km aflegt en zaterdag plus zondag de auto in de garage laat staan heeft een gemiddelde van 36 km op 7 dagen.

Iemand die 1 maal per week 500 km aflegt heeft een gemiddelde van 72 km op 7 dagen.

Iemand die jaarlijks 15000 km doet heeft een jaargemiddelde van 41 km per dag, maar dat wil niet zeggen dat die persoon elke dag 41 km aflegt. Er kunnen dagen zijn dat er niet gereden wordt en er kunnen dagen zijn dat er honderden km gereden wordt.
 
Dit zijn de prijzen van Allego


LAADPAAL
EXPLOITANT
LAADPAS:
PLUGSURFING
LAADPAS:
THE NEW MOTION
LAADPAS:
UITGEGEVEN DOOR
EXPLOITANT ZELF
AllegoChademo 50kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Combo 47kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Type 2 43kW
kWh: 0,74€
Minuut: 0,33€
Chademo 50kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Combo 47kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Type 2 43kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Bestaat
niet
 
Noteer dat de kostprijs die ik vermeld had, geen laadpaal-prijs was, maar gewoon thuisladen terwijl je slaapt.
...Jullie Nederlanders doen ook niets anders dan centen tellen.
Spaar ze liever op voor dit hier (Tesla Model3 met aftermarket upgrade):

Model3-upgraded2.jpg

Model3-upgraded1.jpg
 
Dit zijn de prijzen van Allego


LAADPAAL
EXPLOITANT
LAADPAS:
PLUGSURFING
LAADPAS:
THE NEW MOTION
LAADPAS:
UITGEGEVEN DOOR
EXPLOITANT ZELF
AllegoChademo 50kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Combo 47kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Type 2 43kW
kWh: 0,74€
Minuut: 0,33€
Chademo 50kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Combo 47kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Type 2 43kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Bestaat
niet

Ik kom op hele andere bedragen als in naar de officiele website van Allegro ga Kosten opladen elektrische auto aan een laadpaal van Allego

Daar staat een linkje naar : Op de website van Vandebron vindt u meer informatie over de tarieven.

En dan zie ik staan bovenin een linkje naar de openbare laadpalen en dan kom ik hier https://vandebron.nl/assets/html/allego/openbare-laadpalen.html
 
Dit zijn de prijzen van Allego


LAADPAAL
EXPLOITANT
LAADPAS:
PLUGSURFING
LAADPAS:
THE NEW MOTION
LAADPAS:
UITGEGEVEN DOOR
EXPLOITANT ZELF
AllegoChademo 50kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Combo 47kW
kWh: 0,75€
Minuut: 0,33€
Type 2 43kW
kWh: 0,74€
Minuut: 0,33€
Chademo 50kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Combo 47kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Type 2 43kW
kWh: 0,69€
Minuut: 0,25€
Bestaat
niet

Ik kom op hele andere bedragen als in naar de officiele website van Allegro ga Kosten opladen elektrische auto aan een laadpaal van Allego

Daar staat een linkje naar : Op de website van Vandebron vindt u meer informatie over de tarieven.

En dan zie ik staan bovenin een linkje naar de openbare laadpalen en dan kom ik hier https://vandebron.nl/assets/html/allego/openbare-laadpalen.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan