Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het is vervelend als je na 2 dagen de melding krijgt dat je outlook moet Comprimeren.

Je kan dit simpel weg uitschakelen, zoals ik gedaan heb.

Ga naar uitvoeren en typ regedit.
Ga dan naar de registery-key HKEY_CURRENT_USER\Identities{GUID}\Software\Microsoft\Outlook Express \5.0\Compact Check Count en zet de waarde naar een 0

Nu zal je niet meer de melding krijgen ;)
 
outlook espress

outlook espress

Hey Ivan

wat is het voor/of nadeel van comprimeren ?

Dina(nar)
 
Voordeel, je map met berichten word dan kleiner. Nadeel het opzoeken van een bepaalde mail kan een paar seconden langer duren. Heb je een schijf waar niet veel extra plaats meer is, kan je best comprimeren laten aan staan.
Is je schijf groot genoeg, kan je comprimeren uit zetten.
 
Hallo Ivan,
Ik heb windows xp en werk met Outlook Express.Ik kan je volgen tot die 5.0 maar dan staat er geen Compact Check Count.
Kan jij mij helpen?
Walter
 
Ik denk dat het enkel voor xp home is ik heb er juist bij gekeken in de pro en staat er ook niet tussen.
Of heeft het iets te maken met sp3
 
Hou er ook rekening mee, dat indien je files van Outlook Express (de cab-files), groter worden dan 3 Gig, het kan zijn dat deze niet meer toegankelijk wordt.
Indien je deze niet meer gecomprimeerd wordt je sneller aan deze 3 Gig zal zitten, dus regelmatig je mailbox uitkuisen blijft de boodschap!
 
Bij de nieuwere versies van outlook express, noemt deze handeling archiveren.
Normaal zou outlook express, na service pack2, enkel nog archiveren na 100x.
Dit is automatisch in gesteld. Archiveren is een soort van defragmentatie in uw e-mail programma. Tussen ieder bericht is een kleine lege ruimte, met archiveren, of comprimeren wil windows deze ruimte nog verkleinen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan