CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

CCleaner ??????????
Ik lees niet anders dan dat dit programma niet wordt aangeraden, daar het meer kwaad dan goed zou doen bij gebruik.

Wat is er nu eindelijk van waar ???

Flamingo
 
Op zich is er niets mis met CCleaner, als je het maar beheerst gebruikt. Maar Windows heeft zelf ook een cleaner aan boord dus waarom zou je daar software van derden voor installeren.
CCleaner heeft ook een registercleaner aan boord die ik zeker zou af raden omdat dit nutteloos is en tevens een potentieel gevaar is en voor problemen kan zorgen.

Verder kun je binnen CCleaner veel dingen aan of uit vinken wat je opgeschoond wilt hebben.
De prullenbak legen kan natuurlijk geen kwaad, zoals ook de tijdelijke bestanden en het klembord.
Met de logboeken en geheugendumps zou ik wat voorzichtiger zijn omdat je die wel eens nodig zou kunnen hebben bij problemen.
Ook de tijdelijk internetbestanden, cookies en opgeslagen wachtwoorden van de browser is geen probleem om te verwijderen. Of dat handig is, is weer een vraag op zich.
Persoonlijk zou ik het vervelend vinden om mij steeds opnieuw in te moeten loggen op bepaalde websites na een cleaning.

Als je het dus zo instelt dat er alleen dingen worden geleegd dat geen problemen geeft kan het geen kwaad en kan het zelfs een handig programma zijn.

Maar nogmaals, Windows kan dit ook. Dus is een alternatief Cleaner programma wat mij betreft overbodig en een afrader omdat een vinkje te veel gezet snel gemaakt is. En er anno 2020 nog steeds hele volksstammen bestaan die beweren dat een register opgeschoond moet worden.
 
@skyppy Persoonlijk zou ik het vervelend vinden om mij steeds opnieuw in te moeten loggen op bepaalde websites na een cleaning.
Het zorgt wel dat je uw wachtwoord en gebruikersnaam blijft onthouden.
Ik vind de procedure van het resetten en bewijzen dat ik het ben veel lastiger.

Ik heb ccleaner nog maar 1 maand verwijderd nadat het maanden terug mijn antivirus software tegenwerkte.
Ik het dan even bekeken maar na de laatste tegenwerkingen heb ik het eraf gegooid.
Na 8 updates achter terug bijgewerkt maar als je niet geupdate blijft begint het u tegen te werken.
Ik wis nu mijn browsergeschiedenis en schijfopruiming en werkt even goed.
 
CCleaner ??????????
Ik lees niet anders dan dat dit programma niet wordt aangeraden, daar het meer kwaad dan goed zou doen bij gebruik.

Wat is er nu eindelijk van waar ???
Ik vind dat flamgen gelijk heeft.

Jullie meten eigenlijk met twee maten.
Je raadt het af om bepaalde programma's te gebruiken en dan geef je argumenten die ervoor zorgen dat men het wel mag gebruiken. ?????
Zonder er bij stil te staan dat veel mensen niet weten wat ze doen, sommigen proberen zo maar wat uit met alle gevolgen van dien.

Op zijn minst zou er bij iedere aankondiging van een programma, dat schadelijk kan zijn voor de pc, een verwittiging moeten staan betreffende de mogelijke risico's. Dan spreken we nog niet over al de data dat deze programma's verzamelen.

Om correct te zijn, zouden jullie alle programma's die schade kunnen berokkenen aan de pc, niet op het forum mogen zetten/toelaten. Zo geef je blijk dat je de mensen een goed en veilig systeem wil bezorgen. Wat zou resulteren in een verbeterd imago qua geloofwaardigheid op het internet.
 
En wie gaat dat bepalen @Magistermagic ? Jij ? Elk programma en al zeker elk beheerstool kan bij installatie schade berokkenen aan je PC ... dan kunnen we die rubriek al meteen sluiten. We doen gewoon beroep op gezond verstand en er staat in de diverse begeleidende tekst écht wel vaak een verwijzing naar mogelijke risico's...

En de 'richtlijn' die je beschrijft wordt hier door alle beheerders en medewerkers gevolgd, maar volgens hun eigen afweging. En dat is maar goed zo... God de Vader hebben we nog niet weten te strikken als beheerder :cool:

Als je bepaalde programma's die op onze download staan in de ban zou willen zien geslagen mag je dat altijd melden aan elkeen van de beheerders : we bekijken dat dan, doen een afweging en zullen reageren. Maar CCleaner in de complete ban doen omdat het bij onoordeelkundig gebruik een en ander kan platleggen is niet te rechtvaardigen.
 
Besten,

CCleaner ??????????
Ik lees niet anders dan dat dit programma niet wordt aangeraden, daar het meer kwaad dan goed zou doen bij gebruik.

Wat is er nu eindelijk van waar ???

Flamingo
Klopt als je rondneust op meer fora, merk je dat het dringend afgeraden wordt en compleet onnodig is ook. Windows 10 heeft alles in huis.
Geldt trouwens voor alle cleantools.
Zelf jaren avast gebruikt, maar op een gegeven momemt wilden ze, dat je koopversie nam. Meldingen er zijn zoveel registerfouten e.d. pakte je regclean (N.B. zelfde eigenaar via ccleaner piriform is van avast) gaf die totaal andere xijfers. Dus hup weg ermee. Windows defender is prima, verder niks nodig.

Zie o.a. ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan