Betrouwbaarheids- en prestatie controle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het onderdeel Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole van Windows Vista geeft een goed overzicht van het reilen en zeilen van uw computer, maar is helaas redelijk goed verborgen.

Open het menu Start en typ Betrouwbaarheid in het zoekvak. Kies in de zoekresultaten voor Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole. In het hoofdvenster vindt u een overzicht van de gebruikte bronnen (processor, schijf, netwerk en geheugen). Vooral de Betrouwbaarheidscontrole is de moeite waard. Klik in het menu links om deze te openen. In een grafiek ziet u hoe de betrouwbaarheid van de machine zich heeft ontwikkeld in de loop van de tijd. In het vak eronder – Rapport van systeemstabiliteit – ziet u de details die bij een specifieke dag horen. Klik op een dag om de grafiek om deze details op te vragen. Ziet u een duidelijke oorzaak (uw systeem is bijvoorbeeld trager geworden na de installatie van een specifieke update), dan kunt u actie ondernemen (bijvoorbeeld de betreffende update verwijderen).
 

Bijlagen

  • Betrouwbaarheid.jpg
    Betrouwbaarheid.jpg
    65.6 KB · Weergaven: 202
Laatst bewerkt door een moderator:
Die curve is niet altijd correct hoor.
Ik heb in het begin van vista veel driverproblemen gekend, waardoor de curve steeds zeer laag stond.
Dit omdat na verwijderen van de driver, en eventueel de niet compatibele hardware de curve laag bleef staan.
Ook al was het probleem er uit.
Dit systeem is niet interactief.
Ik kijk daar niet meer naar als er iets aan de pc configuratie is veranderd.
Het duurt dan maanden tot de curve terug boven staat (op de oude vista).
Misschien is dit met de servicepacs verbeterd, dat is eens te bekijken.
 
Het getal zelf hecht ik zelf ook weinig waarde aan, maar je kunt wel zien als er op een bepaalde dag iets verkeerds is geinstalleerd of iets goeds is geupdate.
Ik hou hier de lijn aan dat hij omhoog of omlaag is gegaan.
Dit is mijn referentie en niet het getal wat er dan bij staat.
De lijn omhoog vind ik niet eens interessant, maar de lijn naar beneden is wel interessant om eventueel snel een probleem te verhelpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan