Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Je hebt een Smartphone en daar kan je om de ene of andere manier niet je batterijpercentage op je notificatiebalk plaatsen. Een Smartphone met pure Android zoals bv een Motorola of mijn eigen Vernee hebben bv die funtie niet standaard in hun instellingen staan. Het is wel handig als je het percentage kan zien op je startscherm zonder dat je moet naar beneden te trekken om daar dan in je snelle instellingen dit te zien staan. Ik heb het graag allemaal zoveel mogelijk in 1 oogopslag ter mijn beschikking. Die app stond ook op mijn Motorola Moto E tweede generatie, omdat deze Smartphone ook de standaard Android meegekregen heeft. Mijn Vernee heeft een zo goed als standaard Android ROM meegekregen het is er eentje van MediaTek zelf, net als mijn Processor die ook van MediaTek is. Maar verder ziet hij er erg stock Android uit.
Echter wil je je percentage op in je notificatiebalk zien kan je ervoor kiezen om nog iets naast jou batterij te plaatsen, of je kan ervoor kiezen dat het in je batterijtje zelf staat aangegeven. Daar ik het ook graag zo kaal mogelijk hou is deze laatste optie mijn voorkeur. Deze App is ontwikkeld door iemand van XDA, het welom gekende forum waar tweakers hun werk aanbieden, van batterij apps tot complete ROMs van heel verschillende toestellen.
Dit stelt mij dan ook heel gerust dat het van XDA afkomstig is.
Kan je het instellen in instellingen en dan batterij en daar dan een schuivertje of een vinkje zetten bij percentage weergeven hoef je die app niet te installeren. Dat kan je simpelweg dan doen door die aan te vinken of een virtueel schuivertje te verplaatsen. Meestal komt dat dan naast jou batterijtje op je notificatie balk te zien.
Ik en veel gebruikers van toestellen met een Stock Android versie hebben die functie mogelijkheid niet. Dan kan je deze heel kleine app Percentage weergave - Android-apps op Google Play installeren. Echter eens die geactiveerd is op je toestel is het bijna onmogelijk om dit terug te verwijderen. Dus eens het er staat kan je bijna niets anders dan het zo te laten. Echter zou het in de instellingen van de app moeten mogelijk zijn als je het vinkje terug uit zet dat het terug verdwenen is, maar dat wil niet steeds of altijd lukken.
 
Screenshot_20170114-170910.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan