Windows 10 Apparaatbeheer veel gele uitroeptekens na upgrade win 7 naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb veel uitroeptekens na de upgrade naar windows 10 moet ik eerst alle updates installeren voordat ik wat verwijderd of aanpast in apparaat beheer? Ik heb bv 5 x dezelfde beeldschermadapters staan waar van 1 goed werkt en 2 onvoldoende vrije bronnen code 12 en 2 met een code 35.
 
je heb er eerder een Windows 7 er op gehad dus van secure boot en UEFI heb je niets te vrezen .. je heb dus een oudere gewone bios die dus gewoon te benaderen is ..
veronderstel dus dat jij ook het opstarten vanaf je cd/dvd drive als eerste optie had ingesteld dus of er is iets misgelopen tijdens het branden of mogelijk tijdens het ophalen van de iso ..gebruik je een laptop dien je mogelijk deze bekabeld aan te sluiten zodat er geen verbinding verlies optreed tijdens het aanmaken van deze iso via het media creation tool ..
 
Ik heb nu windows 10 versie 1709 gebrand en deze start op, geinstalleerd op een schone schijf en geupdate echter wanneer de volgende grote update komt, versie 1803, loopt deze halverwege vast. Moet ik echter wel verder updaten, verders werkt alles zo te zien naar behoren alleen Apparaat beheer geeft gele gevarentekens. de meeste omdat er onvoldoende vrij bronnen zijn en enkele geeft aan dat de bios geupdate moet worden.
 
ik herhaal dat het geen zin heeft om een oudere niet meer ondersteunende Windows 10 er op te zetten versie 1709 is verouderd en word dus niet meer ondersteund ..
tevens heb ik je dit al eerder meegedeeld in bericht #17 van dit topic ..
*wellicht dat je systeem hardware te verouderd is aangezien je met de gele uitroeptekens blijft zitten ..
*wellicht dat dit systeempje enkel nog goed is om Linux te draaien of de Windows 7 (maar ook de Windows 7 word dus stop gezet )
 
je vermelde eerder dat het hier ging over de Acer Aspire 7113wsmi

aangezien er volgens de specificaties van dit systeempje maar 1GB werkgeheugen in zit kan er nooit een Windows 7 pro 64bit er op gestaan hebben eerder wel de Windows 7 starter 32 bit of de standaard aangeleverde Windows Vista home basic en aangezien de CPU/SoC een Intel Celeron M430 is welke tevens enkel 32bits ondersteund kan er al nooit een 64bits besturingssysteem er op gestaan hebben laat staan draaien..

*de door u genoemde
Acer Aspire 7113wsmi word op de Acer site niet meer vermeld ..de Aspire 7110 komt er het dichste in de buurt ..
in het kort >er zijn voor dit systeem geen drivers meer uitgebracht sinds men van Vista overgegaan is naar de Windows 7
 
Qtex;n239458 zei:
je vermelde eerder dat het hier ging over de Acer Aspire 7113wsmi

aangezien er volgens de specificaties van dit systeempje maar 1GB werkgeheugen in zit kan er nooit een Windows 7 pro 64bit er op gestaan hebben eerder wel de Windows 7 starter 32 bit of de standaard aangeleverde Windows Vista home basic en aangezien de CPU/SoC een Intel Celeron M430 is welke tevens enkel 32bits ondersteund kan er al nooit een 64bits besturingssysteem er op gestaan hebben laat staan draaien..

*de door u genoemde
Acer Aspire 7113wsmi word op de Acer site niet meer vermeld ..de Aspire 7110 komt er het dichste in de buurt ..
in het kort >er zijn voor dit systeem geen drivers meer uitgebracht sinds men van Vista overgegaan is naar de Windows 7

Klopt dat deze computer bij Acer niet genoemd wordt, hij is verkocht als een Aspire 7113WSMI maar in de bios staat ook 7110 en deze heeft 2gb Ram en draait op 32 bits. Ik heb besloten om op deze machine windows 7 te draaien deze staat op een andere harde schijf wat geupdate was vanuit windows vista, in Apparaatbeheer komen Geen gele uitroeptekens voor alles is dus oke. Ik kreeg ook een mailtje van Acer waarin mij werd afgeraden om de BIOS te upgraden omdat mogelijk het systeem dan niet meer zal opstarten, als ik dit toch zou doen zit de beschrijving daarbij hoe te doen, echter ik heb besloten om hiervan af te zien.Bedankt voor alle info en hulp
 
ok je heb dus terug een Windows7 er op gezet ...zoals eerder meegedeeld werd zal de ondersteuning Windows 7 stop gezet worden ...ga je er dan de Windows 8.1 er op zetten of eerder een Linux
 
Ik heb voorlopig windows 7 eropstaan. windows 8.1 heb ik niet ook geen produktcode kan hem dus niet activeren, met Linux heb ik nog geen ervaring kan je deze op een kale harde schijf installeren en zijn dan de Apparaten zonder fouten ook geinstalleerd of moet je een upgrade doen vanuit Vista of windows 7. Windows 7 loopt nog tot januari 2020 dus heb nog even tijd om te beslissen
 
Hallo, na lange tijd heb ik een upgrade gedaan naar windows 10, ik heb al die tijd windows 7 home op deze laptop gehad, ik dacht probeer het weer eens hij zal wel weer vastlopen, echter ik heb afgelopen 19 januari een upgrade gedaan naar windows 10 en zonder enig probleem is deze geinstalleerd. Zo te zien werkt deze prima maar als ik in apparaat beheer kijk zie ik vele uitroep tekens, moet ik deze nu gewoon negeren? omdat naar mijn inziens het ''goed'' werkt?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-01-31 161310.png
    Aantekening 2020-01-31 161310.png
    105.9 KB · Weergaven: 222
Hallo, na lange tijd heb ik een upgrade gedaan naar windows 10, ik heb al die tijd windows 7 home op deze laptop gehad, ik dacht probeer het weer eens hij zal wel weer vastlopen, echter ik heb afgelopen 19 januari een upgrade gedaan naar windows 10 en zonder enig probleem is deze geinstalleerd. Zo te zien werkt deze prima maar als ik in apparaat beheer kijk zie ik vele uitroep tekens, moet ik deze nu gewoon negeren? omdat naar mijn inziens het ''goed'' werkt?
Ik zou toch maar eens, apparaat per apparaat, rechtsklikken - in context menu driver bekijken en met update driver eens kijken of er niets recenter binnenkomt. Waar dat niet is zal je de melding krijgen dat de driver up to date is ... Als desalniettemin toch het gele uitroepteken erbij ziet staan is het waarschijnlijk een onderdeel dat niet (meer) ondersteunt wordt en kan je ofwel :
* wachten tot er een wiel afloopt ;
* op de website van de fabrikant van het onderdeel gaan kijken met het exacte type of je toch een Windows 10 specifieke driver ervoor kan vinden. Niet elke fabrikant stelt immers alle drivers ter beschikking van de Microsoft/Windows update funktie die je aanspreekt achter die dialoog in apparaatbeheer ...

Good luck ...
 
@dutch54 Vergat ik nog te herhalen - uiteraard alle updates van Windows 10 (incl. de optionele want daar zitten vaak drivers tussen) bekijken en zo gewenst installeren... dan pas doen via apparaatbeheer.
 
effe hierop inspelen aangezien je nu de upgrade gedaan heb van de W7 naar de W10 zou het tevens beter zijn om deze Windows 10 opnieuw in te stellen (lees vernieuwen ) via de optie aanwezig in de Windows 10 met behoud van persoonlijke instellingen en bestanden ..helaas zul je de aanwezige software opnieuw dienen te installeren dus neem je voorzorgen bij aangekochte software zodat je de betreffende setup"s heb en de activerings key ...
gebruik je ook de Malwarebytes premium dien je eerst deze licentie te noteren en vervolgens deze te de-activeren om nadien dezelfde licentie te kunnen gebruiken .
*je kan opteren zoals PhilipV zegt om de drivers te gaan bijwerken kies je echter om de Windows 10 te vernieuwen dan verkrijg je automatisch alle nodige drivers ..
de Windows 10 word ook automatisch weer geactiveerd daar hoef jij dus niets voor te doen .
 
Even terug naar de start van deze topic. Het is mij een raadsel hoe je het geflikt hebt om onder 'apparatenbeheer' meerdere drivers voor hetzelfde onderdeel staan te hebben. Ieder onderdeel kan maar aangestuurd worden door één driverset en dat zal windows dan ook aangeven in de lijst. Ik zou sowieso alle drivers verwijderen en dan windows opnieuw laten detecteren. Je meldt dat er één driver werkt. Dan zal windows die opnieuw installeren en de andere zouden niet meer in de lijst mogen komen.
Ik las in de topic ook één en ander over legale en illegale wondows. waarom zou je dat doen als je voor een prikje op volgde site een legale windwos 10 kan kopen? In ons gezin hebben we 4 laptops en een vaste pc. Alle windows en office-pakketten heb ik op deze site aangekocht en werken perfect. Je krijgt meteen via mail je registratiecode en de download-link. Ps. Ik wordt niet gesponsord door deze site :) : https://www.ictofficecentre.nl/
 
Even terug naar de start van deze topic. Het is mij een raadsel hoe je het geflikt hebt om onder 'apparatenbeheer' meerdere drivers voor hetzelfde onderdeel staan te hebben. Ieder onderdeel kan maar aangestuurd worden door één driverset en dat zal windows dan ook aangeven in de lijst. Ik zou sowieso alle drivers verwijderen en dan windows opnieuw laten detecteren. Je meldt dat er één driver werkt. Dan zal windows die opnieuw installeren en de andere zouden niet meer in de lijst mogen komen.
Ik las in de topic ook één en ander over legale en illegale wondows. waarom zou je dat doen als je voor een prikje op volgde site een legale windwos 10 kan kopen? In ons gezin hebben we 4 laptops en een vaste pc. Alle windows en office-pakketten heb ik op deze site aangekocht en werken perfect. Je krijgt meteen via mail je registratiecode en de download-link. Ps. Ik wordt niet gesponsord door deze site :) : https://www.ictofficecentre.nl/
Ik heb een legale windows 7 en legale windows 10 er op staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan