Windows 10 Apparaatbeheer veel gele uitroeptekens na upgrade win 7 naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb veel uitroeptekens na de upgrade naar windows 10 moet ik eerst alle updates installeren voordat ik wat verwijderd of aanpast in apparaat beheer? Ik heb bv 5 x dezelfde beeldschermadapters staan waar van 1 goed werkt en 2 onvoldoende vrije bronnen code 12 en 2 met een code 35.
 
als jij nu de Windows 10home versie 1709 build 16299.967 draaiende heb dan dien je te weten dat deze al niet meer ondersteund word ...
telkens er een nieuwere versie uitgebracht word word er een oudere afgeschreven ..
je doet er goed aan om zo snel mogelijk over te gaan naar de 1809 build 17763.316
*weet ook dat in april wederom een nieuwere versie uitgebracht word ..
 
Qtex;n239068 zei:
als jij nu de Windows 10home versie 1709 build 16299.967 draaiende heb dan dien je te weten dat deze al niet meer ondersteund word ...
telkens er een nieuwere versie uitgebracht word word er een oudere afgeschreven ..
je doet er goed aan om zo snel mogelijk over te gaan naar de 1809 build 17763.316
*weet ook dat in april wederom een nieuwere versie uitgebracht word ..

Oke ik heb de eerdere optie zoals je gezegt hebt, schone installatie uitvoeren van 16-02 om 19.09 aan het uitvoeren.
 
ik denk aangezien jij nog steeds in apparaatbeheer uitroeptekens vermeld heb staan dat het zeker aan te bevelen is om een schone installatie te doen ..
noteer dus dat jezelf geen licentie dient in te geven ook al word dit 2x gevraagd ...je ga gewoon verder met de installatie zonder daar dus op in te gaan …
jouw Windows zal vervolgens automatisch geactiveerd worden ... ook geef je toestemming om naar update's te zoeken als dit gevraagd word bijgevolg verkrijg je build 17763.316
 
Qtex;n239070 zei:
ik denk aangezien jij nog steeds in apparaatbeheer uitroeptekens vermeld heb staan dat het zeker aan te bevelen is om een schone installatie te doen ..
noteer dus dat jezelf geen licentie dient in te geven ook al word dit 2x gevraagd ...je ga gewoon verder met de installatie zonder daar dus op in te gaan …
jouw Windows zal vervolgens automatisch geactiveerd worden ... ook geef je toestemming om naar update's te zoeken als dit gevraagd word bijgevolg verkrijg je build 17763.316

Oke hij is bezig duurt even
 
ja het heeft zijn tijd nodig … heb hier al systemen gehad waar het ruim 3 tot 4 uren duurde vooralleer deze voorzien was van een verse installatie ..dit is afhankelijk van meerdere factoren !
 
je kan dit overslaan en dan word er het lokaal account gebruikt ..sla je dit over dien je achteraf wel een bevestiging te doen van je Microsoft account.

indien jij enkel het lokaal account wenst te gebruiken dien je onderaan te klikken op .. "deze stap overslaan "

Ashampoo_Snap_maandag 18 februari 2019_16h31m10s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Qtex
Sorry heb ik overheen gekeken ben nu verder, versie 1709 build 16299.967 moet ik weer overnieuw beginnen want zo krijg ik weer 1803 update die dan weer niet verder gaat.

Ben nu bezig om met behulp van hulprogramma versie 1809 een iso te maken maar kan ook straks de update assistent de computer updaten naar de nieuwste versie van windows 10 (windows 10 Oktober 2018) wat is weiste?
 
jii heb dan eerder voor een upgrade gekozen en niet voor een verse installatie ..althans vermoed ik dit ..
je zei eerder wel dat je ook het media creation tool 1809 had maar denk niet dat je deze heb gebruikt …
*best dat jij je via het media creation tool1809.exe een usb stick of een dvd aanmaakt en vervolgens daar van opstart ( wel dus in je bios aangeven om daarvan op te starten )…
eenmaal je dus opgestart bent vanaf deze installatiemedia het zijnde de usb stick of de dvd verwijder je via de aangepaste installatie elke partitie zodat je 1 niettoegewezenruimte verkrijgt …
daarna kun je of gewoon de installatie starten of desgewenst de niettoegewezenruimte verkleinen ( doe dit enkel indien de partitie waarop dus Windows komt te staan groter is dan 120gb ) *aanbevolen is 250 gb !

bekijk het filmpje eerst eens ..dan word het je duidelijk wat ik juist vermelde ..

 
dutch54;n239076 zei:
Ben nu bezig om met behulp van hulprogramma versie 1809 een iso te maken maar kan ook straks de update assistent de computer updaten naar de nieuwste versie van windows 10 (windows 10 Oktober 2018) wat is weiste?

nee je kan niet upgraden van een lagere versie naar een hogere ( dit verschil bij u is te groot ) ..
als er een onderdelen update komt aankloppen dan spreekt men hier in feite niet meer van een upgrade want je krijgt een geheel nieuwe Windows …
als dit gebeurt via de Windows update dan word evenwel alles behouden ...maar in uw geval omdat jij een tamelijke verouderde versie ingebruik had welke alniet meer ondersteund werd dien jij effectief voor een verse installatie te gaan wil jij een systeem gebruiken dat up 2 date is ..met name dan Windows 10 home versie 1809 build 17763.316
 
Misschien een 64 bits probleem op een 32 bits computer ?
Heb je alle randapparatuur dat niet nodig is voor een installatie losgekoppeld zoals bijvoorbeeld externe harddisk of printer ?
 
er van uitgaande dat jij ook weet dat je via het media creation tool ook rechtstreeks een dvd kunt branden veronderstel ik dat je de iso dan ook gebrand heb als een beeldbestand ( image ) en niet als een data bestand want in dat geval is de dvd niet op te starten ook al heb je dit aangegeven in je bios ..
met welk programma heb jij deze iso gebrand op dvd ?
 
verder gebeurt er niets zeg je ….indien je een flikkerend ledje zie dan is er wel degelijk een schijfbewerking gaande …
heb hier al oudere systemen gehad waar dat op het eerste zicht ook de installatie traag verliep en ik dacht toen ook dat er niets gebeurde ...doch na een tijdje (10 minuutjes) ging deze dan uiteindelijk van start … herhaaldelijk zag ik echter dat deze installatie schijnbaar bevroor doch om weer na een tijdje verder te gaan ...dit gebeurd eerder wel op oudere systemen en aangezien wij totaal geen inzicht hebben op uw systeem veronderstel ik dat ook jouw systeem onder de noemer oudere systemen valt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan