als ik download ga internet traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

funny

Steunend lid
Vip Lid
alls ik download bij spotnet valt mijn internetradio uit en dan gaat mijn internetbrowser trager wat kan de oorzaak zijn
twee maand geleden had ik dat niet. ik heb telenet fibernet 100
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je vermeld niet welk systeem er gebruikt word en er van uitgaande dat jij dan ook de Windows10 gebruikt met mogelijk wat weinig ram geheugen zou het kunnen zijn dat je teveel vraagt van dit systeem waar door Windows bepaalde functies uitschakelt om deze download voorrang te geven ..
*dus graag wat meer gegevens over dit systeem !
gebruik speccy om informatie weer te geven over dit systeem
 
De poster heeft een account bij Telenet van 100 Mbts.
Als hij/zij een van de snelle (ongelimiteerde downloadsnelheid) payservers gebruikt rest er niets meer voor zijn internetradio.
De downloadsnelheid is enkel afhankelijk van het abonnement bij uw provider.
Het daarna uitpakken is wel afhankelijk van uw processor en het geheugen.
 
ik heb een windows 10 home geinstalleerd geheugen 16.0 GB 64-bits besturingssysteem processor: intel (R) core (TM) i7-3770 cpu @ 3.40 de internetradio staat apart 2 stuks
 
aan het systeem lig het dus niet je zou eerder contact moeten opnemen met Telenet want sinds begin mei bestaat Fibernet 100 niet meer ... je abbo is verleden tijd ..
 
scrol maar eens naar onderen … hoeveel site's zijn er wel niet die verouderd zijn ..men heeft het nu over Wigo en Yugo
*spijtig dat ik hier de mails verwijderd nadat ik deze gelezen heb anders kon ik het bewijs leveren dat zij aanpassingen ingevoerd hebben betrekkende op de producten die ze leveren en op bestaande abonnementen.

**ben vergeten te vermelden dat ik eerst whoppa had en zag in de aanrekening van deze maand dat ik nu Wigo heb..
en dit zonder dat ik dit aangevraagd heb …had hen daarop gebeld en ze zeiden me dat deze aanpassing bij iedereen zal plaats vinden die Woppa bezit .
 
Laatst bewerkt:
Dit ligt zeker niet aan je abbonement. Pas dit dus ook zeker niet aan. Tenzij je goedkoper af bent uiteindelijk. Het is niet omdat ze dat nietmeer aanbieden, dat je verbinding slecht gaat...

Gaat eerder in de richting van JW zen piste zijn. Als je bandbreedte opgesoepeerd is door een bepaalde stream, dan is het logisch dat andere downloads hieronder lijden. Allemaal vrij normaal gedrag. Nu is het wel zo dat er waarschijnlijk iets zeer veel connecties legt. Dit gaat gevolg hebben op de DNS aanvragen, waardoor nieuwe aanvragen trager worden.

Mss best eens scannen op virussen, trojans, botnets,...
 
is van af mei verandert naar

pack-triple-inttelfpeatv-smallpipeaccess.png



Internet Fiber 100 zit daar in
 
Dit ligt zeker niet aan je abbonement. Pas dit dus ook zeker niet aan. Tenzij je goedkoper af bent uiteindelijk. Het is niet omdat ze dat nietmeer aanbieden, dat je verbinding slecht gaat...

Gaat eerder in de richting van JW zen piste zijn. Als je bandbreedte opgesoepeerd is door een bepaalde stream, dan is het logisch dat andere downloads hieronder lijden. Allemaal vrij normaal gedrag. Nu is het wel zo dat er waarschijnlijk iets zeer veel connecties legt. Dit gaat gevolg hebben op de DNS aanvragen, waardoor nieuwe aanvragen trager worden.

Mss best eens scannen op virussen, trojans, botnets,...

Als de poster een film download met die snelle payserver blijft er echt geen bandbreedte over voor die internetradio.
Als ik met die payserver download haal ik snelheden tussen de 18.000 en 20.000 kB/s

Met een abonnement van 100 Mbps kan je theoretisch slechts 12.500 kB/s downloaden.
De volledige bandbreedte gaat hier aan op.
 
Misschien word je aangemerkt als "grootverbruiker". Je mag dan wel onbeperkt downloaden maar als je boven een bepaalde GB per maand komt, word je als grootverbruiker aangemerkt hetgeen resulteert in een tragere internet. Je kan het zien bij Mijn Telenet, onder rubriek Mijn Verbruik
 
Misschien word je aangemerkt als "grootverbruiker". Je mag dan wel onbeperkt downloaden maar als je boven een bepaalde GB per maand komt, word je als grootverbruiker aangemerkt hetgeen resulteert in een tragere internet. Je kan het zien bij Mijn Telenet, onder rubriek Mijn Verbruik

Ik denk niet dat dit hier het geval is. De dan toegekende snelheid (1 Mbps) ligt veel te laag om nog iets te downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan